Posted by: bulpete | 17, ноември, 2009

Пенчо Славейков на банкнотите от 50 лева

f

Пенчо Славейков е достатъчно известна личност в българската история. Неговата биография и творчество можете да прочетете на много места в инетрнет пространството. Например в bg.Wikipedia.org, както и Libvar.bg

Радва ме почитта и вниманието, с която в италиянското градче Брунате се отнасят към Пенчо Славейков. Почти един век след смъртта на поета на брега на езерото Комо, стои паметник на великия български творец.

Самият Славйков е имал бурен живот. В опозиция на властта, със заболяване, затруднило ежедневните дейности – вечно търсещ… до края на живота си.

Бих искал да споделя с вас една от творбите, публикувана в стихосбирката „Сън за щастие“.

Ти, който бдиш от небесата…

Ти който бдиш от небесата

над человешки съдбини,

над мен десницата си свята

зарад закрила протегни!

Спази ме, докато направя,

що с вяра в тебе съм почнал

и посегни от мен тогава

да земеш туй що си ми дал.


Връзки:

Къща музей „Славейкови“ в София

Още за българските пари:  1 лев, 2 лева, 5 лева 10 лева, 20 лева




Responses

  1. Здравей,
    Мои приятели (преподавателят по културология Юрий Вълковски, кураторът Весела Ножарова, писателят Георги Господинов) заедно с Алфабанк организират изложба в началото на април за българските банкноти и по точно за хората изобразени върху тях. Може би ще ти бъде интересна.

    • @ Емилия
      Благодаря за споделената новина. Ще ми бъде любопитно…


Вашият коментар

Категории

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.