Posted by: bulpete | 7, май, 2010

Моето училище – 35 СОУ „Добри Войников“

Тази седмица присъствах на 60 годишен юбилей на моето училище. Като за тържествено събитие в зала 1 на НДК имаше всичко подобаващо за кръгла годишнина. Поздравление от министъра на образованието Сергей Игнатов (завършил гимназията), много снимков материал, музикални и театрални изпълнения от настоящи ученици. Видео интервюта с известни имена, завършили училището.

Мога да изброя дълъг списък с имена, които са развивали своите личности и интелект зад вратите на 35 гимназия. Това са настоящият кмет на София- Йорданка Фандъкова, екс премиерът Сергей Станишев, министърът на външните работи Николай Младенов, икономистът Владимир Каролев,  актьорът Юлиян Вергов, журналистите Георги Коритаров и Миролюба Бенатова, най-добрата ни сноубордистка Александра Жекова и треньорът на националния отбор на Иран по ски – Иван Гребенчарски, рапърът Спенс и човекът с разнородни таланти – Коцето Калки, професор Александър Шурбанов. Още безброй личности в академичните и обществени среди.

Защо изброявам този дълъг списък от хора? Не е само за да се похваля, защото и в други училища е имало завършили известни българи.

Целта ми е да покажа, че доброто училище спомага за развитието на качествени личности. Общественици, които могат да окажат влияние в света, в който живеем. Доброто училище подсилва талантите на ученика, позволявайки му да се ориентира в житейския си път за напред.

Истината е, че като прекараш 12 години в една сграда (нещо нетипично за София), вече и кварталните кучета те познават. Има кабинети и преподаватели оставили в мен непреходен отпечатък. Преди години сънувах кошмар, че не съм завършил гимназия, поради слабите си резултати в часовете по математика. От друга страна, цял живот ще помня коректното отношение на учителя си по история – Иван Мерджанов. Директорът на 35 гимназия по мое време – Илия Караилиев остава за мен пример за човек с власт, който е преди всичко човек.

За какво съм благодарен на моето училище?

Ще повторя по памет думите на журналиста Георги Тошев, които той спомена по отношение на гимназията ни. Благодарен съм на учителския състав и хората създали атмосферата на моето училище. Защото тази атмосфера е била с подхранващ ефект за развитие на едни будни млади хора; хора които разсъждават и са активни. Благодарен съм, за това че в мен се изостри любопитвото към света около мен.

Ще намеря практични начини за да помогна, с каквото мога на любимото си училище.

Връзки:

Официален сайт на 35 СОУ

Кой е бил Добри Воников?

Отговори

  1. Един практичен начин да помогнеш на любимото си училище е като пишеш в блога си грамотно, със запетайки поставени на правилните места.

  2. Авторът на предния коментар може би не е имал положителен опит с училището си, защото е станал язвителен критикар. :-)

    Пепи, много ми хареса статията ти. Често се случва даден успял в живота си човек да се развива въпреки атмосферата и влиянието на училището си, но когато човек пише с такова отношение за своето, явно то е било (дано още е) добро.

    Поздрави!

    • За жалост вече не е добро. В училището има толкова много нередности, които са очевидни и ясни на всеки, но въпреки това ръководството не взима мерки (или поне не адекватни такива). Много е тъжно, защото в 35то има много добри учители, истински професионалисти, но те са малцинство. Наистина ми е жал, че след 1 година, когато завърша, няма да мога да се похваля със същите топли чувства към училището, както автора на статията.

  3. Офф, Рашев, не че нещо, ама някои от тия „качествени личности“, дето изброяваш, за да придадеш тежест на училището, по скоро създават усещане, че същото произвежда не качествени личности, а дори по-лошо – вредни личности.

    • Съгласен съм с твоето мнение Хичи.

  4. НИКОГА НЕ ЗАБРАВЯЙТЕ,ЧЕ РИБАТА МИРИШЕ ОТКЪМ ГЛАВАТА! ТА СЕГА В 35-ТО МНОГО МИРИШЕ- И ТО ЛОШО!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  5. @ работещ:
    Виждам, че ползвате за кореспонденция училищния и-мейл. Ако имате желание, можете да ми пишете от личната си поща на моя и-мейл:bulpete@abv.bg

    Възнамерявам да помогна на училището и искам ресурсите да отидат в правилна насока.
    Благодаря.

  6. Приеха ме в 35 училище. За осми клас съм и много се колебая дали да влезна в него, или да се пробвам някъде другаде. МОЛЯ ВИ, АКО ИМАТЕ НЯКАКВИ ОТЗИВИ, КАКВИТО И ДА СА ТЕ, ПИШЕТЕ ТУК, ИЛИ НА ФЕЙСБУУК Dessi Tosheva. Наистина съм пред голяма дилема!

    • Кое е другото училище за което се двоумиш? Най-лесно става с табличка на плюсове и минуси. Правиш си анализ и на двете училища и така…
      Обсъди го с родителите си все пак…


Вашият коментар

Категории

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.