Фризьорски салон

Направих тест за размера на заплатата. Както казва и Novavizia много е изчерпателен. Показва една фундаментална истина: “Работещият, никога не би отказал увеличение на заплатата!”. Аз бих погледнал нещата от друг ъгъл… Как хората си вършат работата. За да искаш увеличение, логиката е да го заслужаваш.

Ето примери с 3 фризьорски салони в София, ж.к. Люлин:

1. ЖЕНИ ШИК 01-1.jpg

Снимката е от състоянието на салона в днешни дни. Преди 10 години, местоположението бе друго, изгледът бе друг, но фризьорката е същата. Когато, решавахме с брат ми да ходим да се подстригваме, бяхме подготвени. Минимум 90 минути отделени за подстригване на съседната улица. Фризьорският салон не е просто стригачница (място, където овцете биват остригани от пухкавото си руно). Кварталният фризьорски салон е място на емоционална, физическа и духовна разтуха. Там жените се срещат с приятелки, там имат време да обсъждат теми от политика до цвета на маникюра. Това е място на приемане и физическо разкрасяване. И представяте си картинката, двамата братя изчакват реда на дамата преди тях. Тъкмо се зарадваш, че си на “стола на богатството” и веднага те заговарят. “Брей колко си пораснал!”, “Как е прекрасната ти майка?” , “Много хубава коса имаш, направо прелест!”. И така 10 минути приказки, за период от 20 минути подстригване. Моля не ме обвинявайте в мъжки прагматизъм. Просто смених мястото за подстригване. Е, днес фризьорката Жени не ме поздравява, когато ме види на улицата. След стриктно преценяващия поглед на моята прическа, тя тактически изчаква да я поздравя първи. Цена на услугата: 4 лева

1. Блокът с розата 02-1.jpg

Това място е изпълнено с история! В началото на 80те години на миналия век се е строял блок от Строителни войски (блокът е мой набор, а ако младите читатели не знаят какви войски са “строителните” нека питат бащите си). И така по време на строежа се случва трагедия. Младо войниче пада от покрива и намира смъртта си. В памет на трагичния инцидент, цялата странична фасада на блока е боядисана – една огромна червена роза. В този блок, баба ми водеше мен и брат ми на подстригване. Дали защото “бръснарът” бе неин набор, или защото му се носеше славата на човек, с 40 години опит в бранша, не знам?! Но ето, че в началото на новото хилядолетие, на същото място се отвори фризьорски салон. Забележете:

Само за мъжко подстригване

С намаление за пенсионери в събота

Можете да си представите какво количество работа са принудени да понасят двете жени! Работи се предимно с машинка, скоростта е завидна. На всеки 8 минути, сяда нов клиент. Ако си затвориш очите и се залушаш във неното мърморене на машинките се пренасяш другъде. Сякаш си на поточна линия в завод, бзззззз бззззззз , следвашия бззззз бзззззззз ….. Моля не ме разбирайте погрешно. В салона има настроение, с шеги и хумор работата върви най – леко. Качеството на услугата надхвърля цената, за която плащате! Мъжът на моя колежка в офиса, пътува от центъра на София до Люлин за да се подстригва! Все пак, реших да сменя еднообразната визия, която имам в последните години. Цена на услугата – 2.50 лева ( за пенсионери 1.80 лева).

1. При Лили 03-2.jpg

В същия блок с розата, на другия му край се появи нов салон. От една година вече си работи, но ме беше шубе от промяната. “Хайде да мине малко време, да видим как функционира…”Брат ми има друга тактика! Всеки месец сменя фризьорката, като по-този начин ги “държи в напрежение”. Така като се върне след известно време отново, жената се старае да се справи добре. Сякаш периодично влиза нов клиент, но всъщност човека е същия! Хитро….След една от обиколките си, брат ми препоръча този салон.Тук като, че ли има нужният баланс. Грижа за клиента, добра скорост на работа (30 минути) и най-вече си личи способния човек. Излушва инструкциите и работи според желания резултат: с ножица и машинка. Дори имахме възможност да обсъдим дължината на бакенбардите!Според бизнес етикета какъв е точния размер и как млади първенюта с костюми, няма да бъдат взети на сериозно, защото са със “шпиц бакенбаеди”!Така, че засега съм доволен и спокоен за своята прическа.

Цена на услугата: 5 лева

Мисля, че трябва да приключа темата за мъжката суетност. Да се върна към заплатата и работата…Не може да се излежаваш цял ден и да искаш хиляди в банковата сметка. Това за компютърните гении с лаптоп от вкъщи го има само по филмите. Дори и да си “фрееланс писател”, пак трябва да се вземеш в ръце и да се организираш – както мише Майк от Сребърната планина. Защото народната поговорка е ясна: “Който не работи, не трябва да яде”. Разсъждавал съм на тази тема и от друга гледна точка. Който има желание, може да чуе тук.

Снимки: АЗ

За да направя няколко снимки на трите обекта, преживях не малко.Изтърпях подозрителните погледи на съседите, минаваща млада дама с високо самочувстие, ме обвини във воайорство.За капак, ме замериха с пиратка, която гръмна почти в крака ми.

Надявам се, оценявате моята саможертва!

9 thoughts on “Фризьорски салон

  1. Ralica 20, февруари, 2008 / 14:49

    Както винаги Пепи е на доста високо ниво.

    Интересна тема .
    Малко са хората , които наистина си вършат работата както трябва .

    Налице е парадоска: не добре (или въобще не) свършена работа и желане за по-голяма заплата.

    Лошото е обаче ,че наистина са малко хората, които работят с удоволствие и са доволни от месечното си възнаграждение .

    Аз съм една от тях и искренно се надявам да се заблуждавам ,като си мисля че малко тези хора.

    И също така се надявям някои хубав слънчев ден да има много ,ама наистина много хора ,които обичат работа си също така да доволни са от парите ,които получават ,не ламтят за повече, отколкото им е необходимо 🙂

    Красива мечта нали ?

  2. Апостол Апостолов 24, февруари, 2008 / 14:49

    Правилно: няма лесни пари! И в Интернет бизнеса парите се печелят с труд и знания. Друг начин НЯМА!

  3. Венци 4, септември, 2008 / 14:49

    Жени Шик е направо гениално име за салон.

  4. Рада 5, септември, 2008 / 14:49

    Аз съм фризьорка и тъкмо си пиша новия ценоразпис в Word и попадам на този блог. Много полезно за мен четиво. При мен качеството на услугата надвишава цената, но сега съм решила леко да повиша цените, колкото да се доближа до тези, на колежките ми. Моето салонче е квартално, сама си работя в него. Работя със записване, клиента идва, сяда веднага, изслушвам го и го подстригвам точно както иска. Винаги имам актуални списания, така че може да разгледаме прически и да обсъждаме варианти преди да започнем подстрижката. Имам и интернет в салона. Отделям по половин час за всяка подстрижка, като в това време обикновено няма друг човек в салона. Този начин на работа ми спечели много клиенти, обаче не винаги мога да запиша всички и някои се сърдят, че ги връщам. Само че умората е много, а печалбата недостатъчна, а с повишаването на разходите, се налага да повиша и цените. Доста ми е трудно да пиша новите цени, защото знам че клиентите ми са с ниски заплати и имам много пенсионери, на които често не вземам повече от левче за подстригването, още повече като знам какви пенсии имат. В малкия град не може да се раздуват цените, защото просто няма да се ползват услугите. За мен клиентите са и приятели, защото повечето посещават салона от 10 години и рядко отиват другаде, ако аз съм на почивка или нямам възможност да ги приема. Никога не се сърдя на клиент, че е отишъл другаде – няма да ходи като абориген, след като аз нямам време за него, нормално е да се подстриже в друг салон, няма да дойде края на света от това.

  5. bulpete 5, септември, 2008 / 14:49

    Поздравления за усърдието, с което работиш. Личи си, че ти доставя удоволствие. Впечатлен съм, че салона ти освен стандартен интернет сайт има и форум, както и съвети за здрава коса.
    Ако сте някъде в Асеновград минете през
    http://www.radkahair.org/

    Успех ти пожелавам!

  6. Bistra 14, октомври, 2008 / 14:49

    страхотен блог!
    много ми хареса отговорът на Рада – разгледах целия й сайт! непременно ще отида да се подстрижа там!

  7. Рада 20, ноември, 2008 / 14:49

    Благодаря за хубавите думи. Сайта го направих вече с готова система Word Press – обаче сега докато върна съдържанието вътре ми е доста трудно. Иначе работата в салончето ми върви спокойно, клиентите са доволни и аз също.

  8. Wave Studio 19, юли, 2010 / 14:49

    Интересна статия…Любопитно дали има промяна, както и дали цитираните салони все още съществуват – 2 години и половина по-късно и в условия на криза?

    • bulpete 20, юли, 2010 / 14:49

      @Wave studio
      Поздравления за блог секцията към сайта ви. Надявам се да имате още интересни публикации.
      Като отговор на въпроса: и трите салона съществуват и за трите характеристиките си остават.
      Както се казва „вълкът козината си мени… но нрава не!“.

Вашият коментар

