За книгите

knigi.jpg

Четох публикацията на Molif и реших да пиша за последните заглавия, които съм чел.

Стефан Цанев “ Български хроники” (чета в момента)

И двата тома са ми подарък от приятелка. Около година седяха в графата за четене. Донякъде съм съгласен с автора, за скучния стил на учебниците, не може да заинтригува младите. Но все пак проверявам основните факти, описани в книгата, с учебник по История – 11 клас.

Джон Максуел “ 21 неоспорими закона за лидерството”

Българите сме предубедени към “американските принципи”. Твърдим, че не са приложими у нас. И така губим да се поучим от 30 годишния опит на професионалисти в своята сфера. Джон Максуел описва прости и елементарни наглед принципи, подплатени с житейски примери. Смятам скоро да започна друга негова книга за работа в екип.

Орхан Памук “ Истанбул“

Не бях чел нищо от Нобеловия лауреат за литература. Затова си купих книга, за близкия нам Цариград. Авторът описва живота си, тясно свързан със сградите и атмосферата на града. Много мудно ми се стори разгръщането на сюжета с дългите описания и пейзажи. Не я завърших докрай.

Били Дейвис “ Хора, задачи и цели”

Много ми бе полезно учебното помагало за планиране, извършване и оценка на дейности. Често се улавям да планирам нещо си, без да имам най-малка идея каква е целта ми. (За дамите четящи тези редове:мъжката природа се стреми към подреденост и организираност, колкото и да не ви се вярва!)

Владимир Левчев “Крали Марко – балкансият принц”

Приятен сборник на всички легенди и митове за Крали Марко. Интересно е, че всички балкански народи настояват, за гражданстово на пословичния юначага. В края на всяка глава, автора дава и свой коментар като поуки от прочетеното. Не съм съгласен с доста от идеите, но ми бе интересна формата на един вид “ книжен блог”.

Макс Лукадо “ В земята на великаните” (чета в момента)

С приятния си ненатрапчив стил, това е един от любимите ми автори.Когато пиша на библейски теми, се улавям, че съм силно повлиян от стила на Лукадо. Конретно книгата описва живота на цар Давид и паралелите в днешно време на личните ни исполини, а ла Голиат.

Робъртс Лиърдън “Божиите генерали”

Много слухове и мнения може да чуеш за даден човек. Особено ако има допир със свърхестественото. За да си изградиш мнение, провери няколко гледни точки. Тази книга е биография на дузина мъже и жени, които са служили на Бога. Става въпрос за грандиозни чудеса: инвалиди прохождат, слепи проглеждат, хора изцелени рак. Хиляди хора са променени, защото даден служител се е покорил на Божия призив. За съжаление някои от тези “Божии генерали” в края на живота си са обезверени, преуморени и самотни. Конкретни поуки остават за нас!

Лари Кинг “Как да водим разговор” (чета в момента)

Водещият от CNN е увлекателен разказвач на стотици истории от личния си живот. Дава много полезни практически съвети за общуването с хора, говорене пред аудитория, интервю или заговаряне на непознат. Факт е, че в днешно време много хора говорят, но малко хора слушат.

9 thoughts on “За книгите

  1. Ани 23, април, 2008 / 14:49

    „Истанбул“ и аз я мъчих много…също ми се стори мудна и някак твърде многословна и умозрителна.

  2. вили 3, май, 2008 / 14:49

    Явно нобеловия лауреат Орхан Памук не се харесва на средностатистическият българин.Аз имам „Името ми е Червен“ и дори и половината не изчетох.Бях решила да взема и „Инстанбул“, но ще си купя друго.Заинтригуваме книгата на Лари Кинг.

  3. razmisli 9, юни, 2008 / 14:49

    Аха, успях да я отворя вече – мерси за лннка 🙂

  4. beke 6, август, 2008 / 14:49

    Какво съвпадение, в момента и аз чета „Български Хроники“ на Стефан Цанев :)), обаче гледам да пресявам информацията не чрез учебния материал одобрен от БАН, защото съм се разочаровала, от нещата преподавани в училище. Най-елементарния пример, всички знаем – от училище – че българската държава е създадена през 681 година. Да, обаче като си купих една книжка: „Из Историята на Българската Народност и Държава“, разбрах, че има документи свидетелстващи за съществуването на България преди 681г. Бях супер смутена! Ама как така, нали е 681г, какви в глуписти пишев тази книга, но после и от други източници се потвърди, че България е същуствувала и преди тази година като държава. Какъв е изводът ми ли, ами това, че е е по-добре да не разчитам на БАН. Между другото, чувал ли си за Ганчо Ценов? Има интересен поглед върху историята и върху това как е писана историята, която учим?

  5. bulpete 6, август, 2008 / 14:49

    Разрових се в Wikipedia за Ганчо Ценов…
    http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0%B0%D0%BD%D1%87%D0%BE_%D0%A6%D0%B5%D0%BD%D0%BE%D0%B2

    Беше ми много интересен филма на BTV “ Българите“, където Пламен Петков и екипа му отиват директно на местата в Азия.
    Истината е, че трудно може да се каже със сигурност, коя България е началото на нашата държава….Имало е няколко обединения на няколко различни места.
    Разбрах, че книжния формат на „Българите“ се е изчерпал и след 2ро преиздаване? Или …

  6. beke 6, август, 2008 / 14:49

    Иначе, това което ми харесва в книгата на Стефан Цанев е че като пчеличка е събирал материал от много източници и мога въз основа на тях да погледна историята, а не през очите на драматурга, режисьора и т.н. Стефан Цанев.

  7. beke 6, август, 2008 / 14:49

    Ехее, много си бърз в отговорите :)) От това, което си постнал горе, разбирам, че не си му чел книгите :)) и за това, няма да настоявам за мнение по въпроса.

    Що се отнася за филма на БТВ, нямах възможност да го гледам, само някой и друг откъс и за това не мога да го коментирам.

  8. bulpete 6, август, 2008 / 14:49

    Blog гуру-тата съветват:
    „Ако искате посетителите ви да останат редовни читатели … отговаряйте на техните коментари.“
    Та и аз от желание да се върнеш отново … 🙂

  9. beke 6, август, 2008 / 14:49

    Май гурутата са казали нещо и за съдържанието на блога 😉

    Дори и да не беше отговорил, имаш интересни постове, темите са сходни с въпроси, които ме вълнуват и мен самата, така че пак щях да го посещавам :))

Вашият коментар

