Каква е твоята скорост?

На изхода от моя квартал има поставени измервателни табла за скоростта на автомобилите.

Това е нововъведение, което цели да охлажда поривите за надвишаване на максимално допустимата скорост в градски условия. Ако скоростта на автомобила е над 50 км./ час, цифрите се изобразяват в червен цвят.

Няма да коментирам как се шофира в града. Членове на семейството ми констатират нервност в стила ми на каране. Според тях, в началото на моя опит зад волана съм бил спокоен и внимателен. Човек неусетно се увлича да достигне от точка А до точка Б за максимално кратко време. Планира се маршрут, използват се малки квартални улички, където може се минава на жълт светофар…

Лошото е, че това мислене обзема съзнанието ни. Във много други сфери на живота. Fast food, fast lane, fast life!

Верига бензиностанции правят компилация с „Песни за път”. Правилно според мен са включили хитове от миналото и спокойни балади. Има връзка между музиката в автомобила и начина на каране. Усещам че съм по-агресивен шофьор, когато басовете лумкат в тонколоните.

Онзи ден присъствах на караница между двама съседи. Единият, в комплект с жена си бяха блокирали изхода от улицата. С непреходно спокойствие си ровеха в багажника на автомобила – 09:05 часа сутринта. Зададе се бизнесмен с джип. Познавам го – управител на издателска къща, който, по принцип е приятен човек: поздравява сърдечно, пуска шеги. Тази сутрин явно закъснява за работа. Едва наближил препятствието на пътя си, бизнесменът скочи върху клаксона. Семейството се сепнаха и стреснато се оглеждаха. Кой е толкова нервен, че не може да изчака 20 секунди, за да преместят седалката на детето?! Разбраха за произхода на звуковия сигнал, след асоциацията с гневната гримаса на съседа. Започнаха коментарите:

„ Какви са тези нерви, бре? Не можеш да почакаш 1 минутка!?”

„Какво да те чакам ! Ходи си на спокойствие на село. Там никой няма да ти прави забележка за идиотското паркиране на средата на улицата…”

Отминах. Не ми се слушаше. Позната картинка. Не обвинявам, човека в джипа. И аз започвам да мрънкам, когато някоя женичка паркира с 12 маневри и половина.

Неусетно, ден след ден припряността става моя постоянна спътница.

Но това вреди единствено на мен. Разяжда ме бавно и сигурно. Като червейче в узряла ябълка.

Проправя си път през всяка сфера от живота ми. Накрая всичко се разпада и остава една огризка!

Животът си върви” група Щурците

Върви живота ден след ден
И все не може времето да спре
А между смях или тъга
Полека се изнизва младоста

Тогава почва да боли
Че, нещо си пропуснал може би
Един сезон една любов
Неповторими в този твой живот

От бързане да хванеш влак
Не забелязваш някой първи сняг
Заплеснат по една мечта
Не си видял , че е до тебе тя

Задъхан си вървял напред
За щастието търсейки билет
Ала разбираш помъдрял
От бързане си закъснял

Припев:
Спри сам не се надбягвай
Спри и в мига повярвай
Спри за да имаш време спри
За да имаш време
Виж как света се буди
Без старите заблуди

Ти може би ще промениш

Животът си върви така
Минава просто, като на шега
Ако не сперш за малко ти
Ще го пропуснеш и ще отлети

В живота има куп неща
Неповторими като любовта
Ако не си ги преживял
Ако не си ги проумял
Ако не си ги преболял
От бързане си закъснял

5 thoughts on “Каква е твоята скорост?

  1. Венци 27, юни, 2008 / 14:49

    Да, така е.Аз вече избягвам да ходя на работа с кола-40 минути пеш са най-хубавото нещо.Седна ли зад волана става страшно.Не можете да си представите какви идиоти има по пътя.Накрая и аз се изнервям и направо понякога ми идва в повече.Но всичко това идва най-вече от манталитета и това, че хората се чустват безнаказани.Когато няма контрол нещата винаги вървят в такава посока.Всеки знае, че като направи нарушение максимум да почерпи полицая, е как да стане …..

  2. Апостол Апостолов 28, юни, 2008 / 14:49

    Медицинската статистика твърди, че у нас 1 500 000 души имат психически отклонения. А колко са тия с нервни заболявания? Колко?

  3. Веси 4, юли, 2008 / 14:49

    На мен табелата ми хареса. Жалко, че в нашия град не са сложили такива. Още по – добре ще е ако могат и снимка да правят на колата. Само така ще спре „Войната по пътищата“ колкото и изтъркано да звучи.

  4. lazaroff 21, октомври, 2009 / 14:49

    Пич,
    продължавай да пишеш.
    Трябва да залеем ИНТЕРНЕТ с мнения и статии.
    Така можем да спасим животи.

    Виж ми блога.

    http://bezproblem.wordpress.com/2009/10/

Вашият коментар

