Всякакви, но НЕ!стандартни

Книгата, която чета в момента: „Всякакви, но Не!стандартни”

Справочник за модерно управление
Бизнес бестселър за 2007 година на Financial Times, Handelsblatt, Manager Magazin, Amazon
Най-добра икономическа книга, написана на популярен език за 2007 година.

Предлага провокативни идеи за мениджъри, пазари и компании, както и нестандартни концепции за мотивирани хора.

Авторите на книгата, Аня Фьорстер и Петер Кройц, са утвърдени, самостоятелно мислещи иноватори в икономиката, които ръководят единствената лаборатория в света за изследване на най-успешните и нестандартни концепции в бизнеса.

Малко цитати, на пасажи, които са ми направили впечатление:

Много мениджъри, веднъж постигнали успех, избягват промените.

„Но, защо им е толкова трудно да напуснат старата пътека? Защо не забравят постиженията си? Защото, действията им наподобяват инстинкта на опитните мишки, който учените са открили по време на експеримент. Една опитна мишка има на разположение 5 коридора, в които да търси храната си всеки ден. Ако не намира храна, тя не спира да тича и да търси отново във всеки един от коридорите.Ако обаче, открие сиренето в четвърти коридор, след няколко дни се научава да тича само до там и забравя останалите възможности. Ще бъде фатално за малкия гризач, ако преместим сиренето във втори коридор, например. Просто, защото мишока ще продължи да тича само до четвърти коридор и ще бъде все разочарован. Той няма да се сети да претърси дугите мест, както е правил преди.

Той е забравил фазата на търсенето. Запомнил е само фазата на успеха….

Утре сиренето ще бъде на друго място. Със сигурност: защото така функционира светът….Не може да сърфираме вечно върху една и съща вълна. Изкуството е да скочим навреме от гребена на едната вълна и да стъпим върху следващата….

Чарлз Хенди казва: „ Парадоксът на успеха е, че това, което те е довело до върха, не те оставя да стоиш там вечно.”

Не!стандартни

„Нека да правим точно това, което правят другите!” – мечта на технократи, педанти и страхливци. Истинските, водещите личности търсят своя собствен път. Вървят по него, дори и когато знаят, че ще бъде по-каменист и стръмен….

Няма фирма (организация), която да надскочи собствените си очаквания. Когато ръководителите планират икономически ръст от 5 % до 10 %, това наистина става, постижението е факт. Но това е максимумът. Когато ръководителите смятат, че техният бранш е в стагнация, те просто не могат да придвижат компнаията си напред. Защото: личните убеждения и вярвания на всеки един от нас, определят лимита на нашите възможности. Те са, така да се каже, самоосъществяващи се прогнози. Затова радикалните иноватори си поставят неограничени и безумно смели цели…

Стив Джобс не е направил плакат, на който да пише: „ Ние сме компютърна компания, а не музикална.

Валтер Хубер, шеф на швейцарската компания Emmi, не е заявявал, че като компания за произвоство за млечни продукти, не предлагат козметични принадлежности. В противен случай едва ли щеше да открие напитката Lacto Tab, с коензим Q 10.”

Формула за успех в бизнеса

„Ние тъсим решение, което да ни ориентира и вдъхновява; решение, от което да извличаме нашите отговори. Една формула: лесно смилаема,проста, практична. Панацея, която да споделяме с приятели и да представяме в конгресни зали.

Вълшебното питие на на друидите, с което ще превърна изтерзаното си магазинче в непревземаема крепост.

Инструментите и методите на управление дават само мисловните импулси. Ни повече, ни по-малко. Те не могат да заместят собствената креативност и активност на всеки един от нас. Да мислим самостоятелно, да поемаме своята отговорност, да стоим зад грешките си и да се учим от тях….

Който иска да подобри своя продукт или да създаде качествено нов асортимент, трябва да наблюдава хората. Като „антрополог” със собствените си очи да извлича есенцията от наблюдението – същинските потребности на потенциалните купувачи.”

Издател „Еастра холдинг груп” АД

Advertisements

One thought on “Всякакви, но НЕ!стандартни

  1. Иван 3, юли, 2009 / 14:49

    Пешо,

    щом четеш такива книги, препоръчвам ти:

    1. Funky business, Бизнесът на бъдещето от Нордстрьом и Ридерстреле
    2. 60 тенденции за 60 минути от Сам Хил
    3. Microtrends by Mark Penn

    Иван

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s