За спомен

Рентгенова снимка на десния ми глезен. След като си счупих крака по време на футбол миналата година, бях опериран в Пирогов. Там ми сложиха метална пластина със 5 винта (отляво на снимката) и 2 пирона от другата страна.

12 месеца по-късно ме оперираха отново, за да извадят джаджите.

Безкрайни благодарности към д-р Николай Тивчев и специализирана хирургическа болница „Св. Панталеймон“. Приятелското и коректно отношение на целият персонал, с който имах досег, ме впечатли. Като пациент бях предразположен за успешна операция.

Това не е реклама, защото когато си добър специалист – името ти се носи от уста на уста. Когото и да попитате в Пирогов за корифей при операции на счупени крайници, ще ви кажат за д-р Тивчев.

А ето снимка на единия от извадените пирони.

Искате да видите как изглеждат някои предмети, снимани с рентгенови лъчи?

Ето тук и още тук

32 thoughts on “За спомен

  1. vilford 7, ноември, 2008 / 14:49

    Лелееее, в никакъв случай не давай да те разглобяват повече! 😉

    А сега сериозно – радвам се, че всичко вече е зад гърба ти! Дано повече да нямаш поводи да посещаваш болници! 🙂 Нищо, че на рентген си толкова фотогеничен.

  2. Тодор 15, юли, 2009 / 14:49

    Здравей, имам същия проблем като теб, счупване, но само от вътрешната страна на глезена и фиксиране с пирони. Любопитен съм дали при теб лекарите ти припоръчаха изваждането на пироните. Питам защото съм в чужбина и лекаря, който се занимава с мен ми препоръчва да си ги оставя в крака. Ще съм ти благодарен ако отговориш.

    • bulpete 19, юли, 2009 / 14:49

      Ами, всяко чуждо тяло в организма, според мен е добре да се отстрани. Не е фатално пироните да останат, те са от специален материал, който не ръждясва. Ако нямаш възможност за време или финанси си ги остави. Но иначе бих те посъветвал да ги извадиш след определения период. Костта е зараснала и не се притеснявай от повторно счупване!

  3. Дарина 1, септември, 2009 / 14:49

    Здравейте! Аз имам в бедрото си винтове, подобни на тези в глезена,но по-дълги. Въпреки тях обаче, кракът ми не иска да сраства,а не са отскоро там. Смятате ли, че д-р Тивчев може да ми помогне? Мерси

    • bulpete 1, септември, 2009 / 14:49

      @ Дарина:
      Винаги е добре човек да се консултира с няколко специалиста. Нищо не ти пречи да отидеш на преглед за допълнителна оценка.
      От сайта на частната клиника можеш да намериш телефони. Успех и здраве, преди всичко!

  4. свети 17, ноември, 2009 / 14:49

    здравейте, аз съм със счупен глезен и от един месец свалих гипса направих 10 процедури при рехабилитатор та въпроса ми е след колко време махна патериците и кога успя да възтановиш обема на движенията си . Моята снимка много прилича на твоята само че аз имам 1 пирон.

    • bulpete 18, ноември, 2009 / 14:49

      Много зависи от волята за възстановяване. Трябваха ми месеци за да започна да ходя без патерици – точно след процедури при рехабилитатор.
      Обема на движенията се възтановява бързо след като проходиш, но обема на глезена е дръг въпрос. Вече 2 години след операцията, счупеният ми глезен е с 30% по-дебел от този на другия крак…
      Няма да се плашиш – свиква се…

  5. Дарина 18, ноември, 2009 / 14:49

    Аз от 3 години вече ходя с патерици. Не виждам изгледи това да се промени. Съветът ми е само 1: ВНИМАВАЙ с рехабилитаторите! В Шумен в болницата рехабилитаторка ми счупи крака наново и сега не иска да сраства. в никакъв случай не ги слушай, като казват, че е добре да боли. Добре, но само поносима болка. Дори преди да стане непоносима, трябва да се спре. Иначе може да пострадаш като мен.

    • bulpete 19, ноември, 2009 / 14:49

      От рехабилитатор до рехабилитатор и от лекар до лекар има разлика. Съжалявам, че си попаднала на непрофесионализъм Дарина. Дано се възстановиш скоро!

      • vik_70 19, декември, 2009 / 14:49

        Здравей,аз също съм със счупен глезен.Снимката ми изглежда почти като твоята-говоря за глезена де…ха ха ха само дето от другата страна на глезена нямам 2 винта а един.Преди 5 дни ми махнаха гипса и сега се раздвижвам.Трудно е защото същевременно скъсах и сухожилието на коляното на другия крак така че ми е доста зор.Въпроса ми е следния:След като ти махнаха гипса викаха ли те да ти извадят някакъв ограничителен винт?Доктора ми каза в началото на следващата година да отида да ми махне един от винтовете който се падал ограничителен.Ако и при тебе е било така би ли ми казал кой винт се нарича ограничителен?

      • bulpete 19, декември, 2009 / 14:49

        @ vik_70
        Винтовете и пироните се махат 10-12 месеца след операцията. Обикновенно – някои си остават с тях години наред.
        Бих те посъветвал да звъннеш на лекаря и да го попиташ какво е имал в предвид. Ако нямаш негов телефон иди и го попитай лично, тъкмо може да ти направи и преглед. Както казват старите хора:

        „Не е срамно да не знаеш. Срамно е да не знаеш и да не питаш“.

      • vik_70 20, декември, 2009 / 14:49

        Май коментара ми отиде някъде нагоре но нищо.Аз зная че престояват 10-12 месеца в крака ти но ето на 3-тия месец искат да ми махат някакъв ограничителен винт а останалите ще си стоят…разбира се ако не започва крака ми да има усложнения като подуване,сълзене от раните и обиване в обувките поне до 10 месец.Познавам хора които са имали проблеми и са им ги изваждали доста по рано от 10 месец.Докато бях в болницата пък се запознах и с човек на който му стояха вече 3 година и с голям зор му ги махаха защото по негови думи планките и винтовете билисе сраснали с коста и били обвити с костна тъкан вече и било мн трудно да му ги махнат.
        Леко възстановяване и на вас.

    • сиска 26, юли, 2010 / 14:49

      Дарина,би ли споделила името на рехабилитатора?Предстои ми рехабилитация и физиотерапия и много бих искала да знам коj е този некадърник,та да го избягвам!Предварително ти благодаря!

    • Анонимен 3, юли, 2012 / 14:49

      Това е голяма простотия от страна на некадърните рехабилитатори!

  6. Дарина 19, декември, 2009 / 14:49

    Аз никога не съм била с гипс, освен това всички винтове при мен подлежат на махане, нямам ограничителни. Съжалявам, но не мога да помогна дори с информация. Успешно възстановяване!

  7. vik_70 20, декември, 2009 / 14:49

    Благодаря ви за бързите отговори!
    Сега забелязах че ти имаш 5 винта а аз 6 и шестия който се пада в средата е най дълъг и отива почти до др край на дебелата кост и си мисля че той е ограничителния.Колкото до съветването и питането на лекар….не искам да започвам темата защото в здравеопазването ни всичко е една голяма анархия.Това го научих когато постъпих в една от най големите ни болници в Пловдив.Никой нищо не ти казва и само те гледат намръщено все едно им бъркаш в джоба та за това януари ще отида в частна клиника на преглед.Няма да ви обяснявам…как ми махнаха гипса и какъв беше прегледа-такъв просто нямаше.В коридора стоя на инвалидната количка а докторите си минават и отминават и накрая един погледна снимките и вика ще махаме ограничителния през януари а за гипса иди в онази стая и тва е.Направо онемях.Същото им беше и отношението и докато бях в болницата 20 дни.За това се дразня когато лекарите викат че са им малки заплатите.Докато не си купиш винтовете и плаките не искат и да те погледнат.Съжалявам малко се разпалих.Само да кажа че такова е отношението на лекарите от травматологията на УМБАЛ Пловдив.

    • Анонимен 20, февруари, 2015 / 14:49

      права си и аз бях там държанието им дорямо нас е много ковти….отчайват те още повече…

  8. свети 4, януари, 2010 / 14:49

    здравей вики аз сьщо като теб имах такав винт и ми го махнаха 45 дни след оперцията а другите след 3 месеца защото имах проблем с метала. Сега се раздвижвам но всичко зависи от организма. При всеки е индивидуално и лекарите преценяват. Ако нещо те притеснява намери добър ортопед човек в такова положение се нуждае да получи отговори на въпросите си. Имаи търпение и всичко ще се нареди травми от този сорт просто трябва време.

    • vik_70 7, януари, 2010 / 14:49

      Много ти благодаря за приятните думи и напътствия.Вчера бях на преглад в клиника Пълмед при д-р Шидеров и в петък ще маха част от винтовете които ограничават движението на глезена ми.

      Пожелай ми успех!

  9. раленски 7, февруари, 2010 / 14:49

    Здравейте! На 30.09.09 ме оперираха за двустранно счупен глезен. Малката кост плака с 6 винта, а голямата с 2.На 55-я ден ми махнаха 1 застопоряващ винт от малката кост.На 105-я ден се наложи да ми махнат всички имплантанти тъй като организма не ги понасяше.Сега раздвижвам,но глезена ми е подут и леко зачервен. Ортопеда ми каза,че съм развил болест на ставата ,която се казва „ДИСТРОФИЯ НА ЗУДЕК“. Моля,ако някой знае нещо за тази болест,да помогне! Багодаря предварително!

    • bulpete 7, февруари, 2010 / 14:49

      Съжалявам за усложненията, които си имал. Провери в интернет на английски, може да има повече информация…

  10. Тодор 11, април, 2010 / 14:49

    И аз си имам доста железа в себе си. В бедрото и в хумеруса (лакетната кост) . И даже имам счупена бургия в бедрото. Ето вижте: http://picasaweb.google.bg/todoryuthev/buoGvJ#

  11. Симона 4, ноември, 2010 / 14:49

    Здравейте.На 30.10.2010 г. ме оперираха по спешност в Пирогов за двустранно счупване на глезен. Снимката ми след операцията е точно същата. На мен гипс не ми сложиха, лекаря ми каза,че не се слагал… това малко ме притеснява а и това което прочетох за рехабилитаторите… вие знаете ли добри рехабилитатори в София?? и долъ-горе след колко време започнахте да стъпвате??? А след това много време ли ви трябваше да проходите на мен ми казват 6 месеца,което ми се струва много… извинявам се за многото въпроси, но точно ме оперираха и не съм нясно с много неща..
    Благодаря предварително!!

    • bulpete 6, ноември, 2010 / 14:49

      Здравей Симона,
      Съжалявам счупването което си претърпяла. Въпреки това бъди спокойна – лекарите в Пирогов са едни от най-добрите в областта. В момента в крака ти има пирон или плака и винтчета, които да придържат металното тяло към костта. Това е важно да го знаеш и да не се плашиш, че глезенът ти отново може да се счупи. Това не е възможно поради металните елементи които го придържат. Затова по времето на рехабилитацията бъди смела и спокойна. Важно е да се подготвиш психически че ти предстои едно ново прохождане. Колкото по- упорита си, толкова по-скоро ще проходиш. Моите рехабилитатори бяха във Втора градска , на бул. Христо Ботев. Ако предвижването да тази част на София ти е трудно, можеш да намериш някое по-близко до теб болнично заведение.
      Сега ти предстоят две седмици на лежане в къщи и почивка. Шевовете се махат след това, пак в Пирогов и има един контролен преглед за да се наблюдава как зараства костта. Важно е да си напориста и да задаваш въпроси. Когато лекарите са затрупани от пациенти трудно могат да обърнат внимание на всички.
      Ако имаш въпроси, пиши..

      • Петя Главчева 24, октомври, 2014 / 14:49

        Здравейте, претърпях триглезенно счупване на 18,08 на Рила на Седемте Рилски езера като слизах от Близнака към Бъбрека, оперираха ме в Пирогов – доц. Михаил Рашков, 2 месеца не ми разрешаваха да движа, преди 2 дни ми махнаха ограничаващия винт, но почти нищо не ми казаха за рехабилитация, а тя е много важна, за да мога да проходя. На 50год. и съм пълничка, а съм и доста страхлива. Бихте ли ми препоръчали добър рехабилитатор в центъра, близо до Попа?

      • bulpete 14, ноември, 2014 / 14:49

        Надявам се възстановяването Ви вече е започнало!

  12. Анонимен 20, септември, 2011 / 14:49

    molia vi cajete ne6o za otoca miastoto mnogo boli imoga li sama dase razdvijvam

    • Анонимен 3, юли, 2012 / 14:49

      Раздвижвали са ми коляно след операция, но съм виждал как раздвижват и глезени, във Военноморска болница, във Варна. Не е сложно, можеш и сама да се справиш. Започва се с обикновена стъклена бутилка под ходилото, после леки ипостепенни натоварвания …

  13. Ir.ld ;rndx.fld 5, юли, 2013 / 14:49

    баща ми е на 80 години и претърпя тежка операция с импланти.Беше съвсем обездвижен и на легло. Спаси ни един честен и компетентен млад кинезитерапевт с изключително достъпни цени на посещение.Давам телефона 0898681227 Илия.УСПЕХ НА ВСИЧКИ – баща ми вече ходи с канадки!

  14. Нели 1, декември, 2014 / 14:49

    Здравейте . Да не повтарям написаното по-горе. Братя близнаци. Колко време и дали ходиш с патерици когато махнеш всички метали ? моля отговорете ми.

    • bulpete 7, декември, 2014 / 14:49

      След махането на металните планки, не се налага ходене с патерици. Спокойно. Всичко е зараснало, минали сте перода на прохождане след счупването, няма нужда отново от патерици.
      Успех и смело напред!

  15. мими 17, януари, 2015 / 14:49

    Колко време ползваш болнични след свалянеи на металите

Вашият коментар

