Ани Лозанова Бенд и Владо Тодоров

vladokitaro-1

Интервю с Владимир Тодоров, китарист в Ани Лозанова Бенд.

 

<! Откъде идва любовта ти към китарата и музиката? От кога свириш?

Занимавам се с музика и по-конкретно с китара от детство – бях четвърти клас. Родителите ми са много музикални, баща ми е бивш музикант. Той имаше китари и аз покрай него се запалих… Често вечер в къщи имаше купони, весели компании и музика разбира се.

– Кои са китаристите, оказали влияние върху теб?

Баща ми бе първият музикант с влияние върху мен. Един ден ми подхвърли лист с акорди и аз жаден за знания започнах да се упражнявам. Дискографията на баща ми беше много разнообразна откъм албуми и музиканти – поп и рок предимно. Впоследствие китаристи, които ме вдъхновяваха бяха Ричи Блекмор, Гари Муур, Карлос Сантана… с течение на времето списъкът с имена се увеличава. Но конкретно тези музиканти, са хора на които съм се възхищавал и продължавам да слушам.

– Аз също съм се пробвал да свиря на китара. Даже ми подариха една акустична, за да се уча. Но след няколко седмици се отказах. Имаш ли съвет, към хората, които имат желание да свирят, но нямат желание да се мъчат с акорди и упражнения?

Това не е лично мой съвет, но съм запомнил видео уроци на китариста на „Mr. Big”, който се казва Пол Гилбърт. Там той твърди, че човек трябва да се забавлява в това, което прави. Да търси удоволствието на първо място. Това е, което хората търсят – забавление за самите тях. Така че началните упражнения, би трябвало да са мелодии, дори и по-лесни и опростени. Често повтаряне, докато свикне ръката… и разбира се да не се отказват!

– Разкажи ни за развитието на твоята кариера?

Като ученик посещавах частниvt уроци и след това се включих в една формация, която се казваше „Веспер”. Свирехме ренесансова музика и аз участвах в 2 концерта. Преживяното бе много интересно и обогатяващо. Следваха години на свирене в протестантска църква „Прелом”. Не бива да пропускам и Милко Цонов – Creo. По- късно се запознах с Васил Иванов от формация EDIT.

С него издадохме първият авторски албум на групата, като поканихме гостуващи изпълнители. Утвърдени имена като Белослава, Тони, Боби и и Заки от дует „Авеню”, Явор от GravityCo.”, също вокалистката на формация „Исихия”, Гепи от „Стейн” там участва и съпругата ми Камелия Лилкова като композитор текстописец и изпълнител.

Година по- късно направихме и един аранжимент с Ани Лозанова и така се запознах с нейния бенд. В момента свиря само с нея.

– Някак си превъртя лентата много напред. От музикален квартет, изведнъж изброи десетина имена, известни музиканти в България. Не може всеки начинаещ музикант да скокне и направи албум с такива творци?! Как се свърза с тях?

Контактите станаха чрез продуцентска къща „Авеню” – в момента името им е „Виталити”.

Продуцентите ни решиха в албума на EDIT , музикалното изпълнение да е наше, а вокално да се включат изброените известни имена. Истината е, че не познавах лично музикантите преди това. Този проект се оказа успешен! Иначе няма рецепта, как да стигнеш до голямата сцена. Просто трябва да продължаваш да свириш, да се развиваш и да вярваш, че можеш да правиш качествена музика с професионалисти.

– Спомена за Ани Лозанова… кога започна да съвместната ви работа? Малко информация за нея? Каква личност е извън сцената?ani-lozanova

От 2005 година работя с Ани Лозанова. Тя ме покани като заместник на тогавашния китарист на групата им – Росен Чешмеджиев. За съжаление, той си отиде от този свят.

Така, че за 3 години, мисля, че познавам Ани и извън сцената. Първото ми впечатление бе, че тя е много стриктна към ангажиментите, които е поела. Човек, който се страе да държи на думата си. Нещо, което не е често срещан принцип в музикалните среди в България. Ани се стреми да е точна във всяко отношение: и като време и като качество!

Това ме изненада и ми хареса. Като човек е широко скроена личност – може да се забавлява, с чувство за хумор. В същото време е голям професионалист и по време на записи в студио и по време на живи изпълнения. Елате в някой от софийските клубове и ще се уверите лично!

– Разкажи ни забавна случка с Ани Лозанова, която си запомнил?

Една забавна история имаме, която не се знае от широката публика. Беше по време на едно прослушване за конкурс, в който участвахме. Докато изпълнявахме наша песен, Ани се приближи до мен и развъртя артистично косата си. Знаете колко дълга и красива коса има тя. Имаше опасност да се уплете в китарата ми. Както се казва „разминахме се на косъм”. Щеше да е комична картинка, вокалистка със заплетена коса в струните.

От тогава много внимавам със сценичното поведение, когато се забавляваме. Не ми се иска Ани да остане без склап, а аз без струни. (смее се)

– Свирите в определен стил с бенда на Ани Лозанова. Въпреки това, знам че си правил аранжименти и за Кали, която е в поп фолк певица. Какво е твоето мнение относно попрището на музикантите? По- добре е концентриране само в определена посока или в изпълнения в разнообразни жанрове?

Мисля, че става въпрос за индивидулна преценка. Има творци, които могат и им харесва да свирят точно в определен стил. Така може да има развитие и достигане на високо качество. Това е логичният начин за пробив в музикалният бранш – да се остави следа в определен стил. Независимо дали рок, джаз, блус, етно или класическа музика.

Аз лично се чувствам комфортно в много различни проекти. В интерес на истината, да работя само в един определен стил, ми е малко досадно. Това не означава, че нямам предпочитания към определен стил – много харесвам rhythm & blues. Но в България няма толкова голям комерсиален интерес към този стил. Затова си мисля, че ако български творец иска да има музикален и финансов успех, той е длъжен да е широко скроен.

Дали иска това или не, е друг въпрос.

 

Ако говорим конкретно за Кали – тя непрестанно експериментира. Търси нови начини за музикално изразяване и това много ми допада в нея.

– Бъдещите планове на Ани Лозанова бенд? Да издадеш нещо от кухнята? ani1

Не мога да издам нищо (смее се). Убедил съм се, че не е добре да се казват предварително някои неща. Факт е, че има много песни, които са вече готови. Като например песента „Ще те запаля”, дело на Росен Чешмеджиев, бившият китарист на групата. С тази песен участвахме на българското издание на Евровизия и дори стигнахме до финала. Друго интересно парче е „CryOver, отново написана от Росен. „Усмихни ми се” е моя авторска песен и на Ани Лозанова. Заедно с Васил Иванов от EDIT направихме много добър аранжимент. Спокойно може да се каже, че има материал за един нов албум съставен от предимно авторски песни на Ани Лозанова. Въртят ни се в главите идеи за още по- интересно звучене… но това предстои.

– Спомена, че пишеш музика. Откъде намираш вдъхновение?

Много хубав въпрос. Вдъхновение съм черпил от случки в живота си, събития които са ме докоснали. Когато човек се влюби или се наслаждава на красивата природа – му се иска да изрази емоциите си. Аз го правя чрез музика.

Аз съм християнин, за мен Божието творение е прекрасно и велико вдъхновение. Не случайно естествените звуци в природата демонстрират уникална хармония и красота. Мисля си, че когато човек е насаме със себе си и се потърси духовното, може да твори нови, красиви неща….. Всеки един човек.

– Новогодишен поздрав за читателите на блога „Частици от моя свят”?

Пожелавам на хората бърза и стабилна интернет връзка … Редовно да посещават прекрасния блог на Пепи Рашев.

Най важното е здравето. Дано се сбъднат съкровенните им мечти и да имат сила и дълголетие за да ги изживеят!


Снимки:

Личен архив, 4coolpics, Розали

Официалният сайт на Ани Лозанова Бенд


3 thoughts on “Ани Лозанова Бенд и Владо Тодоров

  1. Jaguar 7, януари, 2009 / 14:49

    Ей, браво на теб! Българското трябва да се популяризира. Имам честта да познавам Ани лично – много мило и скромно момиче с голям талант, благодаря, че качи интервюто🙂

  2. Камелия Лилкова 19, февруари, 2009 / 14:49

    Я, не знаех за това интервю, много интересно, много интересно :-)))

    • bulpete 19, февруари, 2009 / 14:49

      Интересни неща изникват в интернет, като човек си изпише името в търсачката?! Нали, Кеми?

Вашият коментар

