Тази седмица научих …

w

“Извинявай” е най-трудната дума!

Обичайно нямам проблеми с извиненията. Опитвам се да съм в добри взаимоотношения с околните. Не се смятам за съвършен и знам, че правя грешки. Някои са по-видими, други не толкова. Но, когато засегна някого се извинявам.

Случва се в моменти на напрежение да реагирам. Мога да оприлича това на откровенност и прямота. Човекът отсреща го приема като обида.

Проблемът ми е, че не се смятам за виновен. Мога да изкарам десетки доводи, оправдания и причини. Това не променя огорчението в сърцето на другия. Трудно ми е да кажа “Извинявай!”.

Изричането на думата лесно може да стане между другото. Няма да е искрено, от сърце и с чисти мотиви.

Да тая в себе си огорчение, раздразнение и ненавист – това е още по-пагубно. Това е разяждащо. Малко по малко, както червеят, който гризе ябълката отвътре …   Така непростителността и огорчението разяждат самият мен. Сърцето ми, душата ми, мислите и действията ми, лека полека се превръщат в един стар, изгнил плод!

“Извинявай” е най-трудната дума за горделивите и себичните!

Връзки:

Списание за романтика със съвети как да се извиняваме

3 thoughts on “Тази седмица научих …

  1. Вили 21, март, 2009 / 14:49

    Мда, извинението не е лесно нещо… но е за предпочитане. 🙂 Олеква и на теб, и на човека отсреща. И можем да се научим на него, което е най-важното. Стъпка по стъпка.

  2. Jaguar 22, март, 2009 / 14:49

    Не си само ти, на всички ни е трудно. Аз например започнах съвсем целенасочено да работя върху себе си и мисля, че има някакъв напредък. В почти всички случаи се извинявам. Може би има връзка с това, че първо трябва да простим на себе си (че сме направили глупост, че сме реагирали първосигнално, че сме говорили прибързано, или пък сме отсъдили едностранчиво). В момента, в който спреш да се ядосваш на себе си, става възможно да се извиниш искрено и на другия.

  3. kalina 22, март, 2009 / 14:49

    Прав си, че трябва извинението да е от сърце. Иначе няма смисъл от него. Само, че на много хора им е трудно дори да го кажат

Вашият коментар

