„Чайка“ – А. П. Чехов

actors

Не бях ходил на театър от миналата година. Затова с желание приех поканата да отидем група познати на театър заедно. „Чайка“ на А.П.Чехов в театър Българска армия по режисура на Крикор Азарян.

Още с първите мигове на пиесата, в мен нахлу мисълта, че трябва да ходя по-често на театър. Киното си има своите преимущества като визуални ефекти и атмосфера, но театърът те предизвиква да се замислиш. Контактът с актьорите, настроението и идеята, които те предават оставят отпечатък в зрителя. Магическо и непреходно изкуство…

В „Чайка“ има доста комични моменти, но и сериозни теми за размисъл. Многопластови персонажи, които реагират хем неочаквано, хем предвидимо и праволинейно. Всеки един от героите със собствена непостижима цел, несподелена любов и тягостно съжаление за отминалите дни.

След края на представлението останах с лек горчив вкус в устата. Чуждата тъга, болка и пропилян живот не може да не те впечатлят.

Същевременно бях радостен. Доволен от живота си, без никакви угризения за миналото и без съжаление за себе си. Не защото съм голяма работа, а поради взаимоотношенията ми със „Създателя на всичко видимо и неводимо“. Знам стойността на моето съществуване, уверен съм в посоката на бъдещето си и се наслаждавам на настоящето.

1523f2

Мнения за представлението от:

Студентка по журналистика

Актриса, певица и автор на статии

Поетеса

3 thoughts on “„Чайка“ – А. П. Чехов

  1. ludipari 3, май, 2009 / 14:49

    Критиката смята, че това е една от неразгаданите пиеси на Чехов. Като че ли всичките му пиеси не са разгадани до край…

  2. hormonche 3, май, 2009 / 14:49

    Ох, искам и аз на театър :), когато си бях в БГ често ходих… но това е нормално, като се има предвид, че едно време и аз играх в театър 😉 Наистина киното не може да замени представленията на живо и съм много щастлива, че толкова много хора посещават театъра в днешно време. Дори, се налага няколко дни предварително да си закупим билети 🙂 А, кой каза, че театъра у нас замирал – няма такова нещо 😉

  3. Стефан Димитров 7, май, 2009 / 14:49

    Независимо от многообразието от визуални ефекти, които киното използва, театърът по нищо не му отстъпва и там си проличава истинското актьорско майсторство на актьорите. Обичам да ходя на театър, защото той запълва една конкретна ниша от моите духовни потребности. Насърчавам и всеки един да го прави поне веднъж месечно или при всяка възможност, която му се отдава. Има много добри постановки, които си заслужава да бъдат гледани.

Вашият коментар

