Молитва

Мотивиращ текст на тема молитвата… Ако човек е преживял моменти на Божия намеса в битието си, няма нужда да бъде убеждаван за силата на молитвата. Той ще я е изпитал на практика в живота си.

Помня времето, когато брат ми имаше възпаление в едното си ухо. Професор в болницата с дългогодишен опит бе впечатлен от сериозността на случая. Реалността бе, че член от моето семейство беше  на път да загуби слуха си. Приближавах се максимално близо до ухото му, за да му изкрещя някоя и друга дума. Само така брат ми можеше да чуе нещо.

С майка ми подехме усилен пост и молитва. Толкова усърдни бяха молитвите ми, сякаш ходатайствах за самия себе си. Гледката на страдащия ми брат направо ми късаше сърцето. Баща ми също бе много притеснен, придружавайки сина си на регулярни прегледи до болницата.

Бавно и постепенно слухът на брат ми започна да се възвръща. Удивителното е, че обикновенно има остатъчен ефект, т.е. човек възстановява слуха си до определено ниво. В нашия случай слухът бе възстановен напълно. Тази зима бе паметна за нас. Това бе първи реален случай на Божията намеса в живота ни. Като новоповярвали християни бяхме изпитали великата милост на прощение на греховете ни, но тогава Господ се прояви с изцелителната си сила – точно в момент на молитви в утеснение. Чудотворното възстановяване на брат ми, спомогна и на баща ми да промени отношениято си към вярата. Молитвата, постът и силата на Господа за всички ни бяха реалност, която сме изпитали наяве.

Според мен припомнянето на миналите моменти, в които Бог е бил верен в живота ни, спомага постоянно да държим вярната посока. Това е и едно от постановленията на Господа в старозаветните писания – „Тези думи, които ти заповядвам днес, нека бъдат в сърцето ти; и на тях да учиш прилежно децата си …“ (Второзаконие 6:6,7). Припомнянето на миналото и това как Господ е избавял и помагал, дава увереност и за настоящето и за бъдещето.С течение на времето, има опасност християнинът да се понесе монотонно в духовния си живот. Да, разбира се случват се спорадично конференция или вдъхновяваща проповед. Но отговорността за продължаване по тясната пътека на духовността е изцяло лично моя. Не може да се разчита само на външни фактори да „напомпат“ взаимоотношенията с Бога. Истинската близост се изгражда в ежедневно отделено време за молитва, размишление и четене на Библията. Това е …  Може да изглежда трудно, отнемащо време и усилия. Така е … Всяко изграждане на взаимоотношения отнема време и усилия. Само си спомнете колко време ви е било нужно за да опознаете човека до себе си.

 

Относно завръщането обратно в правилния път. Понякога Бог поставя ново трудно обстоятелство в живота ни. Тогава отново се сещаме за молитвата, поста и силата на Господа. 

3 thoughts on “Молитва

  1. Rayn@ 21, ноември, 2010 / 14:49

    21/11/2010 – Честит празник, Пепи и близки. С най-добри пожелания!

  2. Dobromir Ivanov Evstatiev 20, януари, 2011 / 14:49

    Статията е страхотна!Много насърчителна е!Браво!Ярко свидетелство за силата на молитвата и поста и за божията благодат!

Вашият коментар

