Дарение

Изпълнявам обещанието си, което дадох преди известно време. Имах желание да помогна по някакъв начин на моето училище. Замислих се за практични и полезни начини за дарение.

Една от функциите на българското училище е да ограмотява, да разширява кръгозора на подрастващите. Книгите са един от начините да се постигне целта. Спомних си, че в училищната библиотека имах досег за пръв път с някои от по-неизвестните за мен автори. Пак там разгърнах за пръв път страниците на легендарното списание с комикси „Дъга“.

Така идеята за дарение на училищната библиотека се зароди естествено. Събрах всички налични броеве на „National Geographic“. След няколко години с абонамент, се оказа че са 36 списания. Прибавих и една Библия – книгата на книгите.

И така с бодра стъпка се отправих към входа на 35 СОУ „Добри Войников“ – училището, в което са преминали 12 години от живота ми. Прекрачих входа и въпреки някои интериорни промени, веднага забелязах вратата на библиотеката. Отново там: встрани от лафката, срещу входа – както е била преди толкова години…

Библиотекарката ме погледна преценяващо през очилата си. С две торби в ръце и с поздрав от страна на бивш възпитаник на училището, след секунди жената се зарадва. Спомена, че младите четат списания като тези, които нося и сърдечно ми благодари. Малко усилие, което в мен остави приятното чувство на добро дело.

Какво бихте дарили на Вашето училище? 

 

Връзки: http://lhs35.interbgc.com/

https://bulpete.wordpress.com/2010/05/07/35/

Снимка: личен архив

5 thoughts on “Дарение

  1. Влади 12, февруари, 2011 / 14:49

    Чудесна инициатива. Аз самият не знам дали броевете на National Geographic биха ми се откъснали така лесно от сърцето. Но със сигурност се замислих дали пък не бих могъл да последвам примера ти с други части от личната ми бибилиотека.

  2. ZDRAVKA 12, февруари, 2011 / 14:49

    Страхотно, Пепи! Добра инициатива 🙂

  3. Radost 18, февруари, 2011 / 14:49

    Благородно!

  4. Боян Цветков 3, март, 2011 / 14:49

    Страхотна инициатива. Не знам какво бих подарил на училището си, което съвпада с твоето 😉 Вече имам списания на National Geographic, така че явно ще да е нищо друго.

  5. Dimitar N. Mitev 15, септември, 2012 / 14:49

    Голяма част от това да сме един ден някой зависи от това какво сме получили в училище! Като ученик свирих в рок-групата на моето училище а условията и инструментите ни бяха супер оскъдни! Всичко по силите си бих дал да могат сега децата да имат онова което ние нямахме! Подарявал съм столове, бели дъски, маркери, водни бои и какво ли още…. тази година съм решил да им събера и подаря комплетк барабани! Всичко бих дал на децата!

Вашият коментар