Вашата идеална почивка?

 Липсвах последните две седмици от блог пространстовото. Бях в отпуска. Тази година се получи интересен синтез между почивка на село, на планина и на море. 

с. Гега

Сгушено в полите на планина Огражден, на границата с Македония се намира с. Гега. Това е мястото, където съпругата ми е прекарала детството си. За Илияна всяко камъче от семейната къща има своя история. Родителите й са били учители в областта, като освен това са обработвали и земя, както и плодни дръвчета.

Сега наблюдаваме племенницата ни, която всяко лято прекарва по няколко месеца на село. Близкият досег с природата, обработваемите култури, домашните животни и безгрижието на летните селски дни оставя отпечатък. Има разлика във възприятията и нагласата към света на децата израснали в „големия град“ и тези прекарали детството си на село.

 

На планина

За четвърта година подред, брат ми ще прекара отпуската си на планина. Имах удоволствието заедно със семеен приятел да обиколим Родопите. Разказът е тук.

Миналата година пропуснах похода, когато снабдени с карта и раница са пресекли Стара планина. Пътеписът е тук.

Това лято идва ред на Пирин. Ще очаквам с нетърпение снимките от смайващите гледки на планината, разказите за маршрутите и любопитните личности срещнати по пътеките. След всеки поход брат ми се връща отслабнал, поизгорял от планинското слънце, но най-вече зареден с положителни емоции и незабравими изживявания.

 

На море

До тази година твърдях, че за мен еднакво приятно да бъда на планина и на море. Настана времето да пътуваме за гръцкото крайбрежие. И постепенно в мен запламтя трепета на малко дете очакващо морската шир. Улових се, че се взирам в далечните хребети с надеждата да зърна голямата вода.

От доста време предпочитам Гърция като дестинация пред нашето Черноморие. Тук са спомените ми от почивка в Neo Pori преди години.

Това лято, заедно с кумовете ни сме на семейна ваканция в Nea Iraklitsa, област Kavala.

Това е един от стотиците плажове удостоен със син флаг за екология.

В селцето летуват предимно гръцки пенсионери и семейства с деца.

Дълга и широка плажна ивица. Чадър и шезлонг осигурен от хотела. Половината плажна ивица е без чадъри, за хора, които не искат да са обвързани с консумация.

Близостта на Kavala е предимство за желаещите да се потопят в по-шумна и зрелищна градска среда.

 

Това е от мен. Надявам се съм успял да заредя батериите за борба с икономическата криза тази година =:) А ако съм внесъл и свеж летен повей във Вашето ежедневие, ще съм още по-доволен.

 

Как (ще) прекарвате лятната си отпуска?

Кой от трите варианта бихте избрали за почивка?

Или няма значение къде сте, важнa е компанията?

 

 

Снимки:  bg.wikipedia.org; panoramio.com

Вашият коментар